כיצד מבצעים תכנון מחסנים לאור ניתוח צרכי האחסנה במפעל וחוסכים אלפי שקלים בחודש

Posted on Updated on

הפעם אני רוצה לעסוק באופן בו ניגשים לתכנון מחסן בצורה נכונה וכך מצליחים לא רק להעמיד מחסן ומידוף, אלא נותנים ערך מוסף וחיסכון כספי ניכר למפעל.

במקרה שלהלן, דחייה של הקמת המידוף במחסן המרכזי במשך שנים, גרמה למחסור חמור בשטחי אחסון, שכירת מבנה אחסנה נוסף שעלה אלפי ₪ בחודש והיה מרוחק מאתר הייצור, בלגן תמידי במחסן שגרם למרוץ וחיפוש מתמיד אחרי סחורה "שהלכה לאיבוד", ירידה חדה בתפוקות עקב זמן בטלה של המכונות ועובדי הייצור בעקבות חוסר זמינות של חומרי הגלם.

תכנון והקמת המחסן שבצעתי במפעל הכוכב מגופים:

  • חסך כ 5,000 ₪ מידי חודש באחסנה מרוחקת מהמפעל.
  • הגדיל נפח האחסנה במחסן המרכזי מ 850 משטחים ל 1,500 משטחים ועוד 150 התקני אחסון למגופי ענק.
  • הגדיל השטח התפעולי למחסנאים ושטח לפריסת סחורה עבור ביקורת איכות לפני שילוח מ 100 מ"ר ל 500 מ"ר, פעולה הכרחית שאפשרה למחסנאים לטפל באריזה ושילוח של כמויות עצומות של סחורה לפרויקטים גדולים שהחברה ביצעה.
  •  אפשר איתור קל ומהיר של הסחורה שמאוחסנת בצורה מסודרת על מדפים,קיצר את זמני חיפוש הסחורה ובטלת קווי הייצור.

לצפייה בסרטון קצר המתאר את כל מהלך התכנון וההקמה של המחסן הלוגיסטי במפעל הכוכב מגופים, לחץ כאן…

כמו כן תוכל להרשם כבר עכשיו ולקבל בחינם את פגישה מקצועית בה נפיק תכנית פעולה עקרונית לשיפור מערך התפעול במפעל שלך.

מפעל הכוכב מגופים בקרית גת מקבוצת גאון אגרו, עוסק ביצור מגופים למגוון רחב של שימושים תעשייתיים, חקלאיים ועירוניים. למפעל צרכי אחסון רבים הנובעים מקניית ח"ג בעלי זמן אספקה ארוך מחו"ל, אחסנת תוצרת גמורה לאספקה שוטפת, אחסנת תוצרת גמורה פרויקטלית, אחסנת מוצרים בתהליך עקב תהליכי יצור ארוכים ועוד.

 את תכנון המחסן בצעתי על בסיס איסוף נתונים פרטני הכולל כמויות משטחים לאחסנה, נפחי האחסון, שיטות המשטוח הרצויות, שרטוטים פרטניים של תכנית המידוף החדשה בכפוף לשרטוטים האדריכליים של המבנים, ביצוע אופטימיזציה לשיטת האחסון – מידות המדפים, רוחב המעברים, מספר קומות האחסון, התאמת אמצעי השינוע וההעמסה ועוד.

 בשלב שני בצעתי אפיון של שטחי האחסון החדשים על פי זרימת החומר במפעל, חישוב השטחים הנדרשים לכל סוג סחורה, התאמת אמצעי אחסון חדשים כגון כלובים ייעודיים לתפזורת.

 גודל המחסן שתוכנן הוא כ 3,000 מ"ר ומכיל כ 1,500 משטחים ו 150 התקני אחסון נוספים.למגופי ענק.  סופקו שרטוטים הכוללים את מגוון האופציות האפשריות ומסמך מלווה המפרט את כלל החקר שבוצע והשיקולים שנשקלו בעת תכנון המחסן וכן כתב הכמויות לרכש והצטיידות עבור התכנון.

לאחר בחירת האופציה המועדפת על ידי ההנהלה, סייעתי באיתור ספקים לציוד הנדרש – מדפים, מלגזה וכו', ריכזתי יחד עם מנהל הרכש את כל הצעות המחיר וסייעתי בבחירת ספק הציוד. ליוויתי את מהלך בניית המחסן כולל ביצוע המדידות למיקום כל המדפים, הנחיית צוות העבודה והסברים על השרטוטים לביצוע ותכנית העבודה עד להקמת מושלמת של המחסן.

לצפייה בסרטון קצר המתאר את כל מהלך התכנון וההקמה של המחסן הלוגיסטי במפעל הכוכב מגופים, לחץ כאן…

תוכל לצפות בשרטוטים ותמונות של המחסן שמתפקד כבר יותר משנה בצורה מיטבית בקישור הבא…

כמו כן תוכל להרשם כבר עכשיו ונוכל להיפגש ולדון בתכנון מחסן המתאים לצרכיך או בשיפור מערך התפעול בעסק שלך.

יום טוב,

לירז שמואלי

נייד: 050-5632737

liraz@liraz-pm.co.il

 www.liraz-pm.co.il

כתיבת תגובה